Egy idézet a Világhálóról (innét: mandiner.blog.hu/2011/06/14/viragzas_es_romlas_a_tisza_menten_tiszavirag/fullcommentlist/1#c13737793):
„málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.06.14. 12:20:26
@málnási:
»...hárman tartózkodtak a félhomályos helyiségben, ránézésre ötvenes éveikben járó férfiak. Egyikük gurulós járókerettel, másikuk kerekesszékkel, a harmadik pedig egy motoros tolókocsi-robogó hibriddel. Ittak.«
mit hozzak, bbjnick? kiabált a pultos kisasszony a legutóbb érkezett felé.
őt láttam a csámpázni az ivó felé, előttem lépett a kocsmába. alsó származásra inkább, mint betegségre utaló girbe-gurba lábakon kacsázott, biztos voltam benne, hogy egyforma hosszúak, vagy tán inkább rövidek a lábai, de mégis billegett, mint a tisza menti szegényembereknek mind, akik egyik lábukkal a töltés útján lépnek, másikkal a töltés oldalán, hogy megriasszák a puckokat, hörcsögöket. aztán ha azok megugranak, akkor izzadt ingüket rávetve elfogják űket vacsorának. mert ezek az emberek inkább ábrándoznak nagy magyari jövőről, széchenyi posztert nézegetnek, hamvast ízlelgetnek a boglyának dőlve, mintsem belegebedjenek a munkába, ezért nagy és állandó az éhük. de ők a szellem a népi palackban.
megkérdem csubak barátomat, és már mondom is szépségem, válaszolja. ránéz a kerekesszékesre: fröccs? fröccs hát bazmeg mikor ittunk mást?
két fröccsöt, marika! kiabálja, aztán erősen, szúrósan a másik szemébe néz, és az az övébe, és egyszerre, sziszegve sisteregve, gőzt fújtatva, hegyetmozdító gyűlölettel mondják: kötcse. nem mosolyodnak el. lenéznek a megérkezett fröccsökre, mindketten egyszerre, láthatóan sokat gyakorolt mozdulattal, jobb kezük nagyujjának repedezett, gyászkeretes körmével egy angyalszárnyat és egy keresztet karcolnak a pohár párájába, aztán azon a helyen gyorsan össze is koccintják a poharakat, a titkos jel azonnal felolvad a páracseppekben, nincs titkosrendőr aki ezt észrevehetné, már mosolyognak.
egészségedre testvér! egészségedre testvér! mondják egymásnak, aztán suttogni kezdenek, érthetetlenül és hosszan....”
***
Apdét vagy kiegészítés (2011. július 24.):
Egy idézet a Világhálóról (innét: delphoijosda.blog.hu/2011/07/18/vi_1024/fullcommentlist/1#c14052406)
„málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.07.23. 20:32:06
három ember ül a közmunkatábor kocsmájában bébéjénikk, csubak és csing csang a kínai munkafelügyelő.
bébéjénikk rendel:
három fröccsöt, marika! kiabálja, aztán erősen, szúrósan csubak szemébe néz, és az az övébe, és egyszerre, sziszegve sisteregve, gőzt fújtatva, hegyetmozdító gyűlölettel mondják: kötcse. nem mosolyodnak el. lenéznek a megérkezett fröccsökre, mindketten egyszerre, láthatóan sokat gyakorolt mozdulattal, jobb kezük nagyujjának repedezett, gyászkeretes körmével egy angyalszárnyat és egy keresztet karcolnak a pohár párájába, aztán azon a helyen gyorsan össze is koccintják a poharakat, a titkos jel azonnal felolvad a páracseppekben, nincs titkosrendőr aki ezt észrevehetné, már mosolyognak.
egészségedre testvér! egészségedre testvér!
a kínai eközben valami kínai krikszkrakszokat rajzol a párába, talán li taj po nevét, aztán letörli és megszólal. én vagyok li taj po. sajnos nem éltek saját kínaiul. ezért a bibliátokat tanulmányoztam, hogy megvizsgáljam a patás működését. de koccintsunk előbb: kötce balátaim, kötce! szóval megnéztem én magamnak a sátáni rendet, és benne olbánt. és alla jutottam, hogy olbán az antiklisztus. és az ő segédje lázál jános. mert nézzétek, lázárt nem klisztus támasztotta e fel? most nem lázáltól válja e olbán hogy feltámassza őt? mi ez ha nem a bibliai tölténet kifoldított mímelése, afféle gyakollati sátánizmus. lázál feltámasztja az antiklisztust. legalábbis olbán így képzeli. és a mostani lázál nem ellenkezője e éppen a beteg koldus eleázálnak? és gondoljatok bele, lázál, nem jános e? és lázál feltámasztása nem jános evangéliumából van e? sőt ludolf steinel szerint lázál, maga jános, az evangelista.
így nézzétek balátaim az eseményeket!
bébéjénikk sírvafakad, csubak sápadtan reszket. a kínai mosolyog.”
három ember ül a közmunkatábor kocsmájában bébéjénikk, csubak és csing csang a kínai munkafelügyelő.
bébéjénikk rendel:
három fröccsöt, marika! kiabálja, aztán erősen, szúrósan csubak szemébe néz, és az az övébe, és egyszerre, sziszegve sisteregve, gőzt fújtatva, hegyetmozdító gyűlölettel mondják: kötcse. nem mosolyodnak el. lenéznek a megérkezett fröccsökre, mindketten egyszerre, láthatóan sokat gyakorolt mozdulattal, jobb kezük nagyujjának repedezett, gyászkeretes körmével egy angyalszárnyat és egy keresztet karcolnak a pohár párájába, aztán azon a helyen gyorsan össze is koccintják a poharakat, a titkos jel azonnal felolvad a páracseppekben, nincs titkosrendőr aki ezt észrevehetné, már mosolyognak.
egészségedre testvér! egészségedre testvér!
a kínai eközben valami kínai krikszkrakszokat rajzol a párába, talán li taj po nevét, aztán letörli és megszólal. én vagyok li taj po. sajnos nem éltek saját kínaiul. ezért a bibliátokat tanulmányoztam, hogy megvizsgáljam a patás működését. de koccintsunk előbb: kötce balátaim, kötce! szóval megnéztem én magamnak a sátáni rendet, és benne olbánt. és alla jutottam, hogy olbán az antiklisztus. és az ő segédje lázál jános. mert nézzétek, lázárt nem klisztus támasztotta e fel? most nem lázáltól válja e olbán hogy feltámassza őt? mi ez ha nem a bibliai tölténet kifoldított mímelése, afféle gyakollati sátánizmus. lázál feltámasztja az antiklisztust. legalábbis olbán így képzeli. és a mostani lázál nem ellenkezője e éppen a beteg koldus eleázálnak? és gondoljatok bele, lázál, nem jános e? és lázál feltámasztása nem jános evangéliumából van e? sőt ludolf steinel szerint lázál, maga jános, az evangelista.
így nézzétek balátaim az eseményeket!
bébéjénikk sírvafakad, csubak sápadtan reszket. a kínai mosolyog.”